Autonomiškai valdomas transportas jau keletą metų laikomas vienu iš pagrindinių technologijos sektoriaus prioritetų. Pasaulinio garso kompanijos, tokios kaip „Apple“, „Google“ ar elektra varomų automobilių gamybos lyderis „Tesla“ yra sutelkią didelį dėmesį šiai technologijai, siekdami kuo anksčiau pristatyti ją rinkai. Tačiau, ekspertai tikina, jog ši technologija anksčiau pasieks logistikos ir krovinių pervežimo sektorių, nei paprastus vartotojus.

Bene sparčiausią progresą vystat šią technologiją demonstruoja transporto dalinimosi kompanija „Uber“, kuriai priklauso kompanija „OTTO“, viena iš autonominių sunkvežimių rinkos lyderių. Praeitų metų Spalį „OTTO“ sunkvežimis pirmą kartą istorijoje sėkmingai nugabeno komercinį krovinį. Pervežimas vyko JAV Kolorado valstijoje ir pasak kompanijos spaudos atstovų, pervežimas buvo įvykdytas be žymesnio žmogaus įsikišimo. Tačiau ar tai reiškia, jog ši technologija jau paruošta rinkai?

Autonominių krovinių pervežimo programos vis dar yra ankstyvojoje raidos stadijoje ir jų pasirodymo rinkoje teks ilgokai palaukti. Pastarieji bandymai demonstravo patikimą sistemos veiksnumą automagistralėse, tačiau judresnėse miesto vietose ji vis dar yra nepatikima ir reikalauja vairuotojo įsikišimo. Tačiau atsižvelgus į dabartinių technologijų vystymosi spartą, šis sistemos trūkumas greičiausiai bus greitai pašalintas. Kur kas didesnis barjeras yra teisiniai faktoriai, kurie pravertų kelią plačiam šios sistemos naudojimui.

„Mes privalome įrodyti šios sistemos veiksnumą ir pristatyti atitinkamus duomenis teisinėms organizacijoms, kurios išanalizavus informaciją turi pateikti savo verdiktą ir tai gali užtrukti ilgiau nei pačios technologijos kūrimas“,- apie autonomiškai valdomas transporto priemones prasitarė „Tesla“ steigėjas Elonas Muskas.